Sös ( Insulin pump )

I dag befann jag mig på sös kl 08.00 för att ha pump genomgång, Efter det var det dags att koppla på pumpen och sedan fick jag så mycket information om pumpens alla knappar och funktioner så jag trodde att min hjärna skulle sprängas i bitar, efter 4 timmars avancerade instruktioner var jag lika förvirrad som innan , Det var infektions set , slangar, nålar.. en annan blodsocker mätare än den jag är van vid , larm, kommandon, fel sökningar, menyer efter menyer , program på internet, cd skivor , support m.m kanske en kopp kaffe hade hjälpt men det fanns det inte tid för. Till sist skulle jag in till läkarna som konstaterade att min struma verkar vara på väg tillbaka,  sköldkörten var något förstorad igen. Ingen medecin krävs just nu, Utan det kan lägga sig igen ! Vilket jag håller tummarna för. Har även fått magkatarr och går det inte över av sig själv så blir det remiss vidare för gastriskopi, Nu gäller det att dra ner på fet mat, kaffe och att stressa lite mindre.. undrar om min klocka tillåter det...?

Sedan jag kom hem med pumpen har sockret legat bra ( jippi) något lågt ibland men inte högt. Jag har vart lite nervös över hur jag ska klara detta själv, Men jag tror att det nödvändigaste gick in i min tröga hjärna :)
Det fanns menyer som jag helt enkelt inte ville veta av som "kolhydrat intag och beräkning" samt insulin med procent o.s.v Jag var mycket bestämd vid att jag bara klarade av infon om hur jag överlever dygnet till i morgon, För då kommer jag tillbaka. För mycket info för mig gör mig bara förvirrad. De där är enligt mig överkurs och får ta´s när jag är mer varm i kläderna :)

När jag kom hem sommnade jag på soffan några timmar och sedan var det dags att städa... tvätt i överflöd , disk, dammsugning, och skura golven var ett måste...

I natt skall jag upp och ta prover.. då och då , får ställa klockan, Och i morgon bitti ska jag som sagt tillbaka till mitt andra hem sös :)

Nu är jag helt slut... så ni får ursäkta om meningarna kanske inte är så sammanhängande.. ville bara göra en uppdatering om läget ! Micke har redan sommnat och nu är det äntligen min tur...

Sov så gott *

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0