10 kilos klumpar...

Sommaren är här och värmen gör sig påmind när man springer ut och in med valparna i famnen hela dagarna, Nu har dom blivit riktigt stora och dessutom blir dom vackrare och vackrare för varje dag som går, Dom är verkligen toppen, så lekfulla och kontaktsökande hela bunten, och vad vorre en Amstaff om de inte var riktiga mys pellar också, Ingenting går upp mot den kärlek man får tillbaka till dessa gos bebbar, Som ger mycket mer än vad dom tar. Kennel namnen är inskickade så nu får tiden utvisa vad det blir av alla dessa alternativ som vi skickade in. Håll tummarna att de inte drar ut på tiden :)

Jennifer har äntligen sommarlov och det är så skönt ! dom hade en jätte fin skol avslutning och nu är hon hema hos morfar ett par dagar, för lite ensam "morfar-tid" de behöver dom två knasbollarna ha då och då för att ladda batterierna, Idag skulle dom på skansen och imorgon bär det av till gröna lund. (jag är lite avundsjuk att jag inte kunde följa med) Jennifer är verkligen en stjärna ! och en tillgång när det gäller hundarna, Hon hjälper till så mycket hon vill, och hon älskar att gosa, utfodra och vara ute och leka på tomten med dom "små" undrar vad det blir av henne när hon blir stor ? :)
Nu har vi midsommarafton avklarad också, Vi gick ner till sommarhamnen där det var dans runt stången, tävlingar och riktig mysig stämmning med alla grannar, Två av valparna fick följa med för lite miljö/social träning och det gick jätte bra, Dom var super trygga även i lite stojjigare miljöer som detta. Efter det gick vi till badstranden Jennifer älskar att bada lika mycket som Flame, Hon blev däremot ganska besviken när vi blåste upp hennes nya "Hello kitty" badmadrass som visade sig vara gjord för en treåring... men efter en stund så kom hon på att de var jue faktiskt bra för då kan benen sparka sig framåt , inte ska man ligga och dega när man är " ute till havs" Efter det gick vi hem och invigde Mickes nya grill, och åt tills vi storknade. Kvällen bestod av mer ätandes och avslutningsvis grillade vi marsmellows ( stavas det så) Vi hade en super trevlig midsommarafton och jag hoppas att den blir lika fin nästa år, Detta år var det sol och det är man inte direkt bortskämd med.

Igår skaffade vi ny dator...våran 7-de bärbara på 5 år !! jag var fast besluten denna gång att det skulle bli en stationär efter alla dessa bärbara som inte gett mig mer än ett blödande magsår och dyra räkningar. Men ja.. jag gjorde det igen.. så här sitter jag framför våran nya bärbara som jag aldrig kommer ta för givet... varje gång den startar kommer firas och den dagen den dör ska jag HA EN STATIONÄR !!!!

Tog lite bilder från midsommarafton som inte laggts in på datorn ännu, Så länge bjuder jag på våra "små" 10 kilos klumpar.

Vi vill passa på att önska Varro med Anna & Emelie lycka till och även Spartacus med Pijah & Robin !
Jag hoppas att vi ses snart igen !





Crixus ( Stannar )






Titus ( Stannar )








De var inte länge sedan det såg ut såhär... :)



Letrar fortfarande utställningsintresserad halv- fodervärd till en utav våra tikar från denna kombination , Hör av er om intresse finns !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0